En la classe dEL 18/11/2014 les nostres companyes han exposat un tema molt interessant i un tema, que ademés tot mestre ha de tindre clar:
LES TIC I LA INCLUSIÓ EDUCATIVA!!
La inclusió educativa és una educació de qualitat, compartida que té en compre i respecta les necessitats individuals de cada persona i intenta eliminar les barrees per a oferir un aprenentatge amb igualtat d'oportunitats.
Ens han mostrat un vídeo que ho resumeix molt bé, ací teniu l'enllaç: http://goo.gl/FWUR5U
Ara bé, què ens aporta les TIC per a fer una inclusió educativa?
A grosso modo:
Individualment:
Per seguir, cal parlar de CÒM han de ser la tecnologia educativa:
Dins d'aquesta presentació hem tractat les barreres que frenen el dur a terme aquesta nova proposta educativa, ja que existeixen uns certs problemes amb els alumnes amb problemes cognitius:
No obstant trobem una gran quantitat de recursos que ajuden a millorar les necessitats educatives dels xiquets amb NEE: (Citem alguns)
Per últim, vos deixem alguna proposta educativa:
Ara bé, què ens aporta les TIC per a fer una inclusió educativa?
A grosso modo:
- Participen en l'eliminació de barreres.
- Ajuden a donar respostes a les necessitats educatives.
- Obrin les portes a noves oportunitats per a la participació i inclusió social.
Individualment:
- Afavoreix la autonomia personal amb el desenvolupament de treballs.
- Crea un feedback inmediat.
- Millora l'autoconcepte i l'entusiasme de l'alumne cap a l'escola.
- Ajuda a superar limitacions de dèficits motors, cognitius, sensorials del alumne.
- Propicia la comunicación de mesares i alumnes i entre companys i companyes.
Per seguir, cal parlar de CÒM han de ser la tecnologia educativa:
- Ètica
- Centrada en el xiquet/a
- Participativa ( individualment i col·lectivament)
- Adaptable
- Interoperable ( connexió entre les TIC)
- Assequible
- Sostenible
- Replicable (coordinación entre les cicles)
- Segura
- Accessible
Dins d'aquesta presentació hem tractat les barreres que frenen el dur a terme aquesta nova proposta educativa, ja que existeixen uns certs problemes amb els alumnes amb problemes cognitius:
- Alumnes amb discapacitat auditiva: Vídeos no subtitulats, so no adaptat a l'alumne, informació auditiva.
- Alumnes amb discapacitat visual: imatges gràfiques sense descripció, moure el ratolí pel monitor, llegir informació des del monitor.
- Alumnes amb discapacitat motorica: botons de navegació xicotets i propers entre sí, pantalles de navegació que necessiten l'us del ratolí i dificulten la navegació, ús del ratolí i teclat estàndard.
No obstant trobem una gran quantitat de recursos que ajuden a millorar les necessitats educatives dels xiquets amb NEE: (Citem alguns)
- Discapacitat auditiva: Pequeabecedario, ONDA EDUCA.
- Discapacitat visual: MIL CUENTOS.COM, Catàleg de l'ONCE.
- Discapacitat motora: Tecnum.
- Transtorns generalitzats del desenvolupament: PIKTOCUENTOS.
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEheeVbtsOAeLhIFDvvhEOFWkZ5-5VwgujToOU2df17R9QXx-pQiEPnHmDTdlA61Y1pDX4TqHa5ewUlylFZR0fsLsF_5eYGi8jW57VK0hkz3IJ1ffRMtyZSwDX1ccY5ebo2KbGDTwpWMyxw/s1600/foto_semana32.jpg)
Per últim, vos deixem alguna proposta educativa:
- Les parts del cos -> Conèixer les parts del cos mitjançant Pictosonidos
- Ens fem fotos al cos-> fem fotos i creem un mural amb les fotografies i fiquem el nom de cada part dl cos.
- La caputxeta -> Veiem el conte de la Caputxeta Vermella mitjançant Pictocuentos.
MOLTES GRÀCIES PER LA VOSTRA ATENCIÓ!
FINS LA PRÒXIMA
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada