En la classe del 25/11/2014 les nostres companyeres en han explicat el tema de " La informació i els multimèdia. La seua utilització en Educació Infantil"
Qué és la multimèdia?
És un tipus de sistema que combina vídeo, imatge, text, música. Tots a la vegada o sols alguns d'aquests elements.
Trobem dos tipus de multimèdia segons el seu orige:
- De mercat, és a dir, aquells materials que ja estàn creats per altres autors. NOSALTRES NO SOM ELS AUTROS. Aquestos estan pujats a webs -> Racó de jocs, El cassó de Gerard mitjançant youtube.
- De producció pròpia: tots aquelles multimèdies que creem nosaltres, SÓM NOSALTRES ELS AUTORS. Creem amb el nostre propri material ( fotografies, música, vídeos etc). -> Storybird. Aquest és el conte que han fet les nostres companyes: EL PETIT HERMES
Per a crear aquest material s'han de seguir unes fases per a obtindre un producte multimèdia:
1) Disseny: aquesta és la fase més important, hem de pensar què, còm i amb que crear el nostre material. Establir objectius, continguts i cercar informació
2) Producció: portar a la fí el que hem decidit previament en el pas de Disseny,. Hem de tindre coneixements tecnologics, i del llenguatge.
3) Posproducció: Creació; fotos, música, vídeos, programmes.
4) Avaluació: avaluar si hem aconseguit el que voliem i hem complit els objectius marcats.Hi ha tres tipus d’avaluació: Autoevaluació, Avaluació per i des dels usuaris, judici d’expert.
1) Disseny: aquesta és la fase més important, hem de pensar què, còm i amb que crear el nostre material. Establir objectius, continguts i cercar informació
2) Producció: portar a la fí el que hem decidit previament en el pas de Disseny,. Hem de tindre coneixements tecnologics, i del llenguatge.
3) Posproducció: Creació; fotos, música, vídeos, programmes.
4) Avaluació: avaluar si hem aconseguit el que voliem i hem complit els objectius marcats.Hi ha tres tipus d’avaluació: Autoevaluació, Avaluació per i des dels usuaris, judici d’expert.
Per a utilitzar la multimèdia en Eduació, s'han de seguir uns principis didàctics:
- Senzillesa
- Flexibilitat, no sols al abast dels xiquets "normals" , sino que també a l'abast de persones amb necessitats especials.
- Format del text i gràfics
- Color han de ser atractius, però no sobreestimulants.
-Animacions i so que utilitzem, hem d'anar amb compte amb els frets d'autor.
-Nucli semàntic de l'espai textual i visual
Una vegada ja hem reflexionat sobre l'anterior és hora de utilitzar els multimèdia a l'aula.
Previament hem de tindre en compte l'organització ( agrupacions, situació dels alumnes, seguretat a la classe), la metodologia ( treball cooperatiu, treball en parelles, planificació d'activitats) la formació ( hem d'estar familiaritzats amb les noves tecnologies, i persupost saber el seu ús), els materials ( originals per a cridar l'atenció, adequats al nivell dels alumnes )
Ja acabant deixar-vos uns recursos molt utils a utilitzar en Educació Infantil:
- Storybird
-Maestras jardineras ( una pàgina del Facebook)
-Educació i les TIC ( pàgina del Facebook)
Ja acabant deixar-vos uns recursos molt utils a utilitzar en Educació Infantil:
- Storybird
-Maestras jardineras ( una pàgina del Facebook)
-Educació i les TIC ( pàgina del Facebook)
Per últim, ací vos deixem la presentació que han utilitzat les meues companyes per a fer l'exposició:
FINS LA PRÒXIMA!!!
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada